Monday, July 4, 2011

Engkau Puas dengan apa yang talah Engkau lakukan,Engkau hanya tahu menyakiti

Assalamualaikum semua,harini aku nk share satu kisah,kisah ni jadi sendiri dekat kawan yang rapat dengan aku,dia ada kat mana saja aku ada,dia sentiasa teman aku,aku tak tahu nak mula macam mana,suppossed cita ni jadi semalam tapi aku lambat updated sebab today is my first day doing my intership,dia pun sama macam aku,hari pertama memasuki alam perkerjaan sebelum kami memegang segulung ijazah:))

3 July 20011
Dia cakap dengan aku,Zura aku rasa dia berubah,pagi tadi dia ok,tengah hari dia ok,baru sekejap ni aku rasa ada somthing happen,aku tak tipu aku dapat rasa,aku cool kan dia,aku cakap kau sabar,kau jgn buruk sangka,tak baik fikir bukan2,dia dah tak call aku dia pun dah macam tak nak layan aku..
fine, akau suruh dia relax,tunggu sampai maghrib,solat dulu,then tunggu lagi,okay dia tak call jugak,aku suruh dia call tanya kenapa,dia tak angkat call kawan aku,message tak reply,lagi yang mengejutkan dia dah deleted aku dari yahoo mail dia dan wat yahoo baru,kawan aku dah semakin syak something akn jadi,dia tunggu lagi,buat solat isyak,still sabar tunggu, doa dengan Allah,mintak petunjuk,kawan aku cakap dia akan dapat rasa kalo sidia berubah,aku faham apa dia rasa orang yg kita sayang kan,even berubah sikit pun kita akan dapat rasa,bila call lagi sekali kawan aku tanya kenapa??? dia cakp tada pape,kawan aku cakap dia tipu,dia diam,apa maknanya tu,kawan aku tersedu2 menangis dia dapat rasa dia kena tipu,dia kena main,menangis kawan aku satu malam ,dia tak tidur,kejam kan..esoknya kawan aku pergi  practical untuk hari pertama dengan mata yang bengkak,kepala pening fikir kan apa yang jadi dekat dia tambah dengan hati yg sedih,sepatutnya dia dapat kata2 semangat,wish gud luck untukharipertama start practical tapi itu semua hanya harapan,hanya impian yang tak kan pernah jadi kenyataan untuk dia, tapi Alhamdullah,dia dilayan dengan baik sangat kat Office baru,dia belajar bnyk benda baru harini,dia cakap dengan aku dia bersyukur sangat,dia akan buktikan yang dia bukan manusia yang mudah berputus asa,dia akan buktikan yang dia akan berjaya walaupun tade orang yang dia sayang lagi yang akan bagi kata semanagt untuk dia,kau jangan risau aku sentiasa ada untuk jaga kau,aku tahu kau kecewa sangat tapi apa yang perlu kau wat bersabar,Allah sentiasa ada untuk orang yang teraniaya macam kau,kawan aku cakap dia sayang kan lagi manusia itu,aku marah sangat dekat kawan aku,untuk ape engkau sayang dia lagi??untuk apa,..selepas apa yang  dia wat kat kau,..kau lupakan dia,dia hanya tahu sakitkan kau,tapi tak kan pernah tahu hargai kau,..kau tahu dia bahagia di atas kesengsaraan kau kawan,pada kau manusia kau jangan datang dekat dengan kawan aku lagi, kalau kau sekadar hanya ingin tabur janji tapi bukan untuk tunai kan janji itu kau berambus dari hidup dia,kawan aku bakn tempat untuk kau datang bagi harapan dan bukan untuk kau musanhkan harapan yang kau bina itu,kau faham??kau kejam,kau tahu tak dia sayang kau macam mana,kau letak kan maruah dia betul2 dekat hujung kaki kau,kau lah manusia paling kejam,manusia yang hanya tahu berjanji,tapi tak pernah rasa bersalah bila tak tepati,apa bezanya kau dengan si munafik,bertaubat lah,kita semau ada melakukan salah,kita sama2 perlu sujud pada Illahi memohaon keampunannya,..kawan,aku harap kau sabar hadapi dugaan ini,aku tahu kau kuat,kau manausia yang tak kan pernah mengalah walaupun setalah dia menyakitimu...kita sama2 berdoa semoga dia sedarkan kesilapan dia yang dia lakukan didunia ini,kawan aku harap kau tabah dan bersama lah kita memohon keampunan diatas apa yang kita pernah lakukan..aku sayang kau sangat..tabah kan lah hati kau.

No comments: