Wednesday, July 6, 2011

Saya sudah bekerja ke??

assalammualaikum semua:))
harini baru dapat jenguk dan jalan2 kat blog ni,
sekarang ni aku busy sangat,nak tahu kenapa??
Arniazura sekarang dah start bekerja,hohohoho...
tak lah saja nak wat gempak,aku just be a practical student in one big company,
kalau aku bagitahu kaorang Insyaaallah kaorang mesti tahu,dan kenal company tu:))
Alhamdullillah,rezeki kan,tuah ayam nmpak dikaki tuah manusia tak siapa tahu,hahaha..
happy sangat sampai berperibahasa gitu:))
actually dah 3 hari aku start berpractical
hari pertama aku dibawa melawat kilang tempat aku berpractical tu,kilang owhkeh,aku practical kat kilang
hahahaha..
semua warga dalam ofis baru aku tu semua baik,ramah dan tak kedekut ilmu,ajar setiap benda yang aku tak tahu..
korang nak tahu,warga ofis aku tu kebanyakan cina dan india,dan mat salehh celup soarang,melayu pulak hnya3,4 orang bayangkan neves tak neves aku nk mengadap diaorang pada hari pertama,Alhamdullilah,everything ok,dah tade pape lg aku nk risau,semua baik ngan aku,..
macam2 dah aku belajar walaupun baru 3 hari,kat sana,attend ordering meeting pun aku dah rasa tau,hebat tak..hahaha..budak practical je dah rasa attend meeting yang cam kat tv kita selalu tengok tu..hahaha..
lagi2 yang aku paling excited,aku dak wat confirmation shipment,bukan sebarang org boleh wat,salah confirm dengan loading department ,kita kena bayar balik total lost tu,neves gila time wat benda tu,tp bila ramai yang tunjuk ajar dekat aku,settle confirmation aku,..
untuk hari ketiga aku dah start berbincang dengan exec aku pasal tajuk thesis yang bakal aku wat,
bila dah bincang aku kene refer dengan manager,merangkap supervisor aku,dia cina dan perempuan,neves time nak bincang dengan dia,tp pas aku start buka mulut semua neves tu hilang,nak tahu,macam2 dia tanya aku pasal company tu sendiri ,apa aku faham pasal department,apa yang aku belajar,terangkan setiap proses yang aku belajar kat dia,siap kena print semua kerja2 aku tunjuk kat dia,nasib kau dapat jawab semua soalan dia,kalau tak mesti dia fikir budak UiTM ni tak berkualiti,dia cakap good kat aku,bangga weh,orang cina puji kita:))
bila dah nak end discussion dia cakap kat aku you takda suggestion untuk improve kan lagi production kita,and maybe you can suggest one system to our company can used,hehehe..baru 3 hari dah dapat soalan macam tu,nak tunggu 4 bulan ni aku tak tahu apalagi dia nak test aku,apa2 pun aku tak kan mudah putus asa,aku datang situ nak belajar,nak cari experience,aku akan bertanya kalau aku tak faham,tak perlu malu,tu cara aku bila nak belajar,bila aku nk kuar dr bilik manager dia cakap gud zura,gud luck,keep ur commitment like this:))..aku keluar dengan senyuman dibibir,korang semua doakan kejayaan aku tau...


No comments: